7 februari 2009

Mamma till mirakel


Varje barn är ett mirakel.
Från första stund kan en pytteliten hand
knyta världens starkaste band,
Och en speciell person vet med detsamma:
Jag har blivit mamma.

Känslorna är starka, nya, underligt klara
de sköter sig själva, om man låter dem vara.
Trots att man aldrig får tänka en tanke till slut
Blir allting tydligare än någonsin förut.

Man balanserar vagnen på tvärs nerför en slänt
med jobbet i luren och mannen på vänt,
samtidigt som man nynnar på en Pippi-sång.
...som mamma får man allting på en gång.

Man lär sig avstyra illdåd med en enda blick
och ingjuta mod med ett leende och en nick.
Allt som gör ont på en liten kan man snabbt blåsa bort,
Sen torkar man tårar, när smärtan är av en annan sort.¨

Det är livets mirakulösa plan för varje mor
Man är guide på barnets resa från liten till stor.
Resan som mamma är lika svindlande och lång:
Man håller handen och släpper taget - på samma gång.

Som mamma till ett barn är man
mamma till en oändlig massa mirakel.


Fick det här underbara halsbandet av min älskade syster i dag.
Jag fick paket och hon fick vara barnvakt. Är det inte härligt med syskon så säg?!
Tack snälla du, du är den bästa!

8 kommentarer:

Anonym sa...

vackert....

Unknown sa...

Underbart fint!

Millan sa...

Men vilket fin present!! Super fint ;-)

Anonym sa...

Tack underbara systar för pengarna och ljusen och tändstickorna! Kram

Anonym sa...

Såå fint!!

Anonym sa...

Jättevacker... Både halsbandet och texten.

Anonym sa...

Tack min älskade Arvid för det fina halsbandet! Moster L

Millan sa...

Halloj Anna!!

Du jag har börjat med powerplate, sjukt snabbt och bra för oss med lite tid ! Får ha med mig Tiger oxså ;-)Och så ligger det mitt på stan och det e alltid lungt.... Hojta till om du vill hänga på eller iallafall ta en fika nån dag. Kram