20 maj 2008

Huset vi så länge trånat efter

G ringde, han hade på vinst och förlust ringt upp den gamla farbrorn igen vars hus vi så många gånger åkt förbi och trånat efter. Det visade sig att det kommer att komma ut på annons i morgon! Vet att det kommer kosta alldeles förskräckligt mycket pengar eftersom det är så mycket skog till men det kan nog ändå inte få mig att sluta drömma och tråna. Om jag ska komma på ett minus så här innan jag ens har varit in i huset så är det att det ligger vid "fel" sjö. Måste nog gå och köpa mig en trisslott, en vinst är väl vår enda chans att ha råd att köpa vårt drömhus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna!
Känner inte dig men snubblade över din blogg via Sandra Sj´s... :)
Skrattade lite när jag läste din bloggrubrik angående att måla sina fynd vita, för precis så är jag också. Handlar mer än gärna på loppis och auktioner (Älskar när sommaren är här med massa mysiga auktioner!) och försöker sen göra om mina "fynd" så de ska passa bra, ofta då genom att vitmåla... :)
Du skriver jättefint och roligt, så här kommer jag fortsätta kika in!
Ha en fin midsommar.
/Jenny