19 maj 2008

Nån som är en slutförare?

Träffade en mycket älskad vän förra veckan. Vi satt och pratade om allt och ingenting. Hon har den där magiska förmågan att se rakt igenom mig, att veta vart skon klämmer även fast jag inte själv ens har kännt att den är för liten. Det är underbart samtidigt som det är jobbigt. De få gånger vi träffas får hon mig alltid att börja fundera en massa, på gott och ont. Hon håller just nu på att studera kognitivt beteende och hon vill göra något som kallas S.O.R.K på mig?! Vet inte riktigt vad det innebär men känner jag henne rätt så blir det nog både spännande och nyttigt. Vi kom iallafall fram till eller rättare sagt hon fick mig att komma fram till att jag är en "påbörjare" och ingen "slutförae". Fattar ni vad jag menar? En som som alltid har en massa projekt på gång men sällan eller aldrig slutför dom. Thats me in a nutshell baby!
Huvudet på spiken och allt annat man brukar säga. Så vad jag verkligen skulle behöva nu är att lugna ner mitt "påbörjande" en smula eller att helt enkelt finna mig en slutförare. Så om du käner att du är den rätta för mig, skicka ditt svar till "Jag är slutföraren för dig"
Skämt åsido, ska man acceptera det faktum att man är en sån som aldrig gör färdigt saker eller ska man dra ner på sitt börjande. Och är det lösningen, om jag bara påbörjar 10 saker i månaden istället för 110 betyder det då att jag kommer att slutföra dom?
Nu ska jag gå och slipa lite på det fula mintgröna lilla nattduksbordet jag köpte i helgen. Det som jag såg och tänkte skulle bli jättefint med lite ny fräsch färg och lite nya knoppar. Mitt projekt nr 111 den här månaden....

Inga kommentarer: