11 augusti 2008

Soffan blev klar tillslut


Här är den, min älskade kökssoffa. Är speciellt nöjd med att jag lät locket vara som det är.
Älskar dess slitna utseende och den sköna gröna färgen som finns kvar lite här och där.
Den står bara och väntar på att få flytta in i ett riktigt stort kök och då kanske det blir ett mjukt och härligt överdrag till sofflocket så att man kan lägga sig där och vila på maten. Mina äldre syskons mamma är jätte duktig på att väva, skulle nog vilja ha en trasmatta som går i rött och vitt. Det vore pricken över i:t med en sån som överdrag. Lantligt ska det vara i mitt framtida kök.
Där den står nu passar det mycket bättre utan överdrag, man kan vila på maten rätt så bra iallafall för det är rull-avstånd till vår fula men sköna vardagsrumssoffa!

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åååhhhh! Men ÅÅÅHHH! Va fint! Nu måste jag länka... :)
Förresten, du kan få hjälpa mig i valet av vilken kökssoffa jag ska köpa. ett inlägg längre ner på min sida...
Tyckte att jag kände igen dig på auktionen! :)

Anonym sa...

Du kan du Nilsson:) Glasen till dina burkar är klara, så det är bara att kika förbi på Ryds:)Eller om jag kommer förbi med dom... kram!