27 augusti 2008

Nytt jobb!

Ibland lönar det sig att önska. Skrev ju i ett inlägg att det enda som saknades var ett nytt och utmanande jobb och nu verkar det som att jag har fått ett. Var där och hälsade på idag, kändes jättebra på en gång. Klart att det är mycket nytt men det hjälper mycket att det visade sig att en av mina absoluta favorit människor jobbar där. Ser fram emot att börja på måndag.
Mamma, E och min älskade lilla Vilda var hit och hälsade på en snabbis. Mamma såg lite smått chockad ut över hur det såg ut här tror jag. Hon har nog inte sett mitt hem så här sedan jag bodde hemma. Hon frågade lite smått ironiskt om jag hade ont i magen. Ni förstår att när jag var liten och det var dags att städa hade jag en magisk förmåga att alltid få väldigt ont i magen. Det magonda satt i enda tills syster L nästan hade städat färdigt hela vårt gemensamma rum, då studsade jag upp ur sängen och plockade upp de sista sakerna och tog åt mig all ära över hur fint L städat. Fyy va hemska jag var. Men ska inte sticka under stolen att om L fortfarande bott kvar här hade jag gladeligen spelat på en ond mage. Lägenheten ser ut som ett bombnedslag och det finns inte ett uns av städsug i mig!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh jag är så lycklig för din skull att du fick jobbet! man behöver inte städa om man inte vill. det kan man göra en annan dag. kram!

Millan sa...

Grattis till det nya jobbet. Du jag sprang på en blogg som jag tror du skulle gilla http://www.lantlif.blogspot.com/

Ha det