22 januari 2009

Inspirationspärm

Har så länge jag kan minnas älskat att bläddra i inredningstidningar. Har nog prenumererat på de allra flesta och har nog aldrig kastat ett enda nummer, hamster som man är. När jag läser tidningar på offentliga platser är jag en sån där hemsking, som om jag ser något jag gillar faktiskt river ut hela sidan. Resultatet av alla sidor har förvandlats till inspirationspärmar.

Sjukt roligt att bläddra i för att se vad som föll en i smaken flera år tillbaka. Kan säga att den varierade kraftigt när jag var yngre för att nu (för det mesta) hålla sig ganska lika trots olika trender.

Bilden ovan är på något jag förälskade mig i för lääänge sedan.
Satt i väntrummet hos tandläkaren hemma i Gällö då den för första gången uppenbarade sig. Rev givetvis ut sidan och sparade för att gång på gång bli framtagen. Kan lova att den bilden är ordentligt tummad.

Har alltid sagt att den dagen jag blir mamma ska mina barn få sova i en Juno. Nu är det ju inte bara jag som verkar ha en förkärlek för danska barn sängar och priset på den har stigit i rasande fart. Det är inte heller lika lätt att få tag på dom, om man inte vill köpa en nytillverkad vill säga.
Och att övertala G om att köpa en barnsäng för dyra slantar har visats sig vara en utmaning.
Han argumenterar med att vår son inte märker skillnad om han sover i en badbalja eller en dyr dansk Juno säng...
Det kan ju mycket väl stämma men hans mamma gör definitivt det.
En Juno säng ska Pricken ha, oavsett vad hans pappa säger för det har hans mamma fantiserat om så länge.
Så nu ska jag bara ta reda på den bästa frakt kostnaden från Danmark och sen uppfylla en dröm!









2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna
Hoppas att allt är bra med er. Klart att pojken ska sova i en sådan fin säng. Jag vet precis hur det är att argumentera för vissa inköp. När vi skulle köpa vagn fick Markus snällt acceptera mina önskemål och hjälpa till att förverkliga dem. Men du ska se när det gäller leksaker till pojkar då minsann åker stor-plånboken fram utan minsta tecken på budget. Igår fick Albert en radiostyrd bil - 8,5 månad gammal. En skoter till Albert ligger inte heller långt bort. Ja ja.. så är det med mansfolket =)
Kram Sofia S

Anonym sa...

Fantastisk säng! Klart pricken ska ha en sån. *ler*

Härligt att höra att flera har såna pärmar jag har oxå en, eller snarare flera. Fredrik undrar vad jag ska med alla urklipp till. Karlar förstår inte sånt där. *s*

Du, den där fantastiska bilden du har här på pricken, hade du varit in på nån sida o fixat lite med den? Skulle man kunna få veta vad sidan heter tro??

Må gott

Kram
Marie