15 april 2008

Det här är utsikten jag vill ha!

Här är lite bilder jag tog när vi var och tittade på hus. Tänk att få vakna upp och titta ut över den här utsikten istället för att stirra in hos farbror blå...
Vill nog inget hellre än att bo i hus och få något alldeles eget.
Mamma tjatar om att det inte alls är samma sak att bo i hus, att när saker går sönder är det ens eget ansvar att laga och betala. Att man inte bara kan lyfta telefonen och ringa sin hyresvärd och klaga. Men jag vet det, mycket väl. Har vuxit upp i hus, vet att om man vill bada är man tvungen att elda för att få varmvatten, att om det ska bli varmt är man tvungen att hugga ved och tända upp. Kan visserligen ingenting om att laga diskmaskiner eller isolera övervåningar men jag är villig att lära mig. Och går det åt pipsvängen har jag ju en utomordentligt händig karl!
Nu ska jag drömma mig bort till mitt stora vackra hus!

Posted by Picasa

Inga kommentarer: