4 april 2008

72 hour race vinnare?!

Längesedan jag skrev nått nu. Har varit "hemma" hos familjen. E har flyttat, så storasyster som man är vill man ju vara med och hjälpa till. Hon var nog ganska trött på mig igår så jag åkte hem. Hoppas hon förstår att det bara är att ringa så kommer jag på tio röda?!
Alla mina hemmaprojekt har blivit lagda på is, lägenheten ser ut som ett bombnedslag och jag har varken ork eller lust att ta tag i det. Vore det inte toppen om man kunde gå på närmaste affär och köpa sig lite sånt på lösvikt?! Som om man känner sig totalt urlakad på fredag kväll men har lovart att komma på en fest, då skulle man kunna gå på ICA och plocka en liten påse med nödvändigheter så som partystass, energi, glatt humör, och självklart en riktigt bra gå-bort-present!! Jag tror verkligen att jag har kommit på en riktigt bra affärside! Har tittat på 72 hour race på kanal 8, det går ju ut på att sälja sin uppfinning. Cocherna tjatar ju alltid om att det gäller att komma på något som alla har saknat men aldrig kommit på vad det är. Did I make any sense? Knappast...
Har varit på två husvisningar i veckan. Varje del i min kropp skriker efter ett hus nu!! Men jag antar att jag måste sänka mina krav. Jag tycker inte att dom är oresonliga på något vis men det verkar att alla som har hus i mina hemtrakter vill behålla dom för sig själv. Hörde en mycket bra förklaring till det, "Dom älskar ihjäl sin hembygd" Det stämmer verkligen. Jag kan förstå att det kan vara jobbigt att sälja huset man vuxit upp i men är det inte bättre att sälja det till någon som skulle bo där jämt än att vara där en gång om året och resten av tiden ha lite dåligt samvete över att det förfaller?! Usch vad jag låter bitter. Nej, nu måste jag nog ta tag i städningen som alltid blir lidande när jag inte är hemma.....

Inga kommentarer: