6 april 2008

Skrapa, slipa, måla...


Projektet i Ts garage har äntligen påbörjats! Har sagt länge nu att jag ska gå dit upp med lite skön musik i lurarna och börja skrapa färg men det har kommit så mycket annat i vägen. Nu har jag delegerat bort skrapningen till G, det är verkligen att rekommendera,
att delegera alltså! Han hade varit upp på "kontoret" och lånat en värmepistol så det hade visst gått rätt smärtfritt till. Det är tur, annars hade jag nog alltid fått höra vilket slit det var med dom där eländiga möblerna (Gs ord). Han kommer nog också att tycka dom blir fina när dom väl är färdiga, han har lite svårt att se så där vid första anblicken hur fint det kan bli. Men det kanske är en typisk killgrej? Jag däremot har så många planer om hur fint allt kan bli att det lätt kan gå till överdrift. Har ju ingenstans att ha allt. Skulle nog behöva dom där 900 kvm hus vi var och tittade på i Måndags. Ja, du hörde rätt! Det var helt fantastiskt stort, vindsvåningen var 300 kvm i ett enda stort rum!! Mina framtida barn skulle lätt kunna lära sig både cykla, spela fotboll och köra moppe där uppe. Det stora minuset är att behöva städa alla kvadratmetrar, när man väl städat färdigt alla rum är det dags att börja om igen. Och tänk vad mycket julpynt man skulle behöva ha. Nu ska jag nog lägga mig och hoppas på ett besök från John Blund. Har mycket att göra i morgon.
Kram
Posted by Picasa

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh vad du e pysslig!!!
Hoppas allt e bra, kram kram

(får jag länka till din bloggpå min??)