25 april 2008

Sagans slut


Ja, så här blev den. Dom gamla lampfötterna fick sig några penseldrag vitfärg. En klar förbättring tycker jag. Köpte två gamla lampskärmar på loppis och sedan gick jag på Syssla och inhandlade nästan 70 meter smala, glesa sidenband. Efter att ha strippat av de rosa plyschtyget började jag att linda skärmskeletten med banden. Dom blev riktigt tjusiga faktiskt, bilden ger tyvärr inte någon riktig rättvisa. Det enda som fattas nu är nya vita kablar och sedan ska dom få flytta in i sovrummet igen, har blivit väldigt lite läsning på slutet! Känner mig helnöjd med mina "nya lampor". Tittade först på skärmar på Åhlens, dom kostade 195 kronor styck. Nu fick jag 2 skärmar för en femma och köpte sidenband för 250kr. Det känns som att jag gjorde en bra affär!

Och så levde dom lyckliga i alla sina dagar...

1 kommentar:

Caroline Hanning sa...

Tack=) Vi gifter oss den 16 augusti, ska bli så himla kul=)