17 april 2008

Stackars M är sjuk.

Vaknade ovanligt tidigt för att vara mig...
Hade bestämt med M och brudarna att jag skulle åka ut till dom när jag vaknat så sagt och gjort. M och A var ute och lekte när jag kom, dom gjorde någon tvivelaktig soppa med kottar, geggamojja och sten. Var inte så sugen på att smaka! Mamman och lilla E låg och sov, pappan berättade att M inte kände sig så pigg. Lämnade kakorna jag bakat till flickorna och en påse garderob-rens till mamman. Hoppas att lite nya kläder kan pigga upp henne när hon är hängig.
Appropå garderob-rens, är det fler än jag som hittar kläder med prislapparna kvar när dom går igenom sina garderober?! Det är absolut inget fel på plaggen men jag har väl tänkt mig att jag ska spara dom till ett bättre tillfälle och när det tillfället väl dyker upp har jag hunnit handla nytt både en, två och tio gånger...
Fy mig!
Jag och S brukar bytlåna kläder och det är ju superbra! Att man packar ihop en påse med kläder man gillar men inte använder typ jämt och byter den mot en påse med "helt nya" kläder. Det känns aldrig som att man hinner lessna på sin garderob på samma sätt då.
Nu ska jag nog ta och städa lite, eller åtminstone vattna blommorna.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det är nog dags för en bytar-dag snart, är tok less på det jag har i garderoben just nu!

Kram från tanten