30 november 2008

Advent




Nu är den här, den allra mysigaste tiden på hela året. Behöver knappast säga att jag älskar att julpynta. Less is more är INTE mitt motto. Har t o m bett pappa hugga en gran extra tidigt i år så att jag kan ligga här i soffan, insupa den härliga doften och bara njuta. Årets adventstake blev inte så kul, har inte lika mycket inspiration när jag inte kan ränna på stan och i skogen men det blev lite naturtema med mossa, kottar, äpplen och kanelstänger. Vet dock inte om det är den slutgiltiga. Vem vet, jag kanske ska ha nya teman för alla fyra advent?!
Har hunnit med mycket med mina nya mått mätta.

G skrattade dock åt mig när jag satt och "skröt" om allt jag hunnit med i dag. Han sa att han velat höra mig skryta förra första advent om jag inte fått mer gjort än i dag...
Men som sagt, har inte direkt samma förutsättningar i år.

Har börjat sy en liten julstrumpa till Pricken, är det att jinxa tror ni? Att h*n tror att det är lungt att komma ut bara för att mamma sytt en julstrumpa?
Gud så konstigt det kändes att skriva mamma om sig själv. Va himla tokigt!
Jag som mamma?!Posted by Picasa

4 kommentarer:

Sandra sa...

Du kommer bli världens bästa mamma!!! INGEN TVEKAN!!!!

Kraaaam och fasen va fint ni har det :)

Unknown sa...

Åhhh jag saknar dej med vännen! som en TOK! Och du kommer bli en underbar mamma till lilla pricken. xoxo

Anonym sa...

Men Anna...det e så himla fint hemma hos dig!! Pricken kommer ju få både dröm-mamma och dröm-hem!!

Men jag vet hur skumt det kändes när man sa "mamma" om sig själv i början... fortfarande faktiskt ;-)
kram millan

Anna sa...

Men tack snälla för era fina kommentarer. Dom värmer ända in i själen! Puss på er mina underbara vänner!!