9 november 2008

Rosendoftande muffla...


Lite farligt är det allt att man bara är några ynka klick ifrån att göra av med pengar. Men jag kan lova att om man som mig lider lite av shoppingberoende är det rena rama tortyren att vara sängliggande. Ingen som helst möjlighet att stilla suget genom att bara fönstershoppa utan måste förlita mig helt på att G ska köpa saker som jag behöver. Och han uttrycker sig, gång på gång när han ringer i från affärerna att han befinner sig i en djungel!
Jag förstår honom! När jag för första gången på ca 10 år skulle köpa trosskydd trodde jag att det var ett skämt. Behöver muffen aloe vera och kamomill? Eller vill man verkligen ha det lätt parfymerat därnere?! Kalla mig gärna gammalmodig men med ljummet vatten och mild tvål kommer man långt. Nu kom jag av mig lite grann...
Skulle ju visa vad jag har klickat hem.
Kunde inte motstå dom små zinkhusen från Walhter&Co och den Prickiga lilla grisen, ja den skrek efter mig. Har även klarat av en del julklapps inköp också. Gillar skarpt att vara ute i god tid, i vanliga fall för att slippa att trängas men i år är det nog för att jag inte har så mycket annat att fylla mina dagar med. Har hittat den perfekta presenten till L men jag kan inte klicka hem den än då det är hon som sköter posthanteringen nu medans jag är borta.
O tjejer, hur ska vi göra med secret santa i år? Jag tycker att det är jätte mysigt så jag gör det gärna! Vilka var vi som var med i fjol?
Ska genast ge mig ut på nätet och leta present!




8 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill åxå ha secret santa. Den traditionen får inte försvinna den är supermysig ju. Men nu är ju lollo borta, brie i åre men hon kan ju komma hem. Så vilka är vi nu?

Anna sa...

Du, jag, Lisa, Sandra, Bri, Sofia. Vet att Jebbie Bjebb varit med nått år men det är väl bara så att alla som vill vara med är det?! vad ska vi ha för summa?

Unknown sa...

JAG vill vara med såklart!! Åhhh va mysligt vi ska ha det. Längtar redan... jag kan baka nåt gott!

Millan sa...

Har ingen aning om vad det e men jag e gärna med nu när man e hemma :-)

Anonym sa...

Ja jag är gärna med ;)Vi får pricka in en dag när Bri är i stan!

Anonym sa...

ja men vi kan väl ta 150 kr som vi har haft väl?

Unknown sa...

Ja, 100-150 kr är lagom tycker jag! kram på er tjejer

Anonym sa...

Alltså jag har ju aldrig vart med förr, vad sjutton ska man köpa? :)

Och ska vi bestämma en dag snart eller ska vi höra med Bri när hon är i stan? Alla vi i stan kan ju anpassa oss va??

Sofia har du flyttat hem snart?

Kram på er