8 december 2008

Duken som blev en gardin, som blev två gardiner...


Nån gång på sena nittio talet (galet att skriva så!) köpte jag en stor fin julduk på Indiska. Efter bara en jul som duk bestämde jag att den skulle bli en köksgardin så det blev den. I köket har den hängt varje jul sedan dess och verkligen prytt sin plats, tills i fjol då jag fick för mig att den skulle passa mycket bättre i vardagsrummet. Problemet var att jag i vardagsrummet har 3 fönster istället för bara ett så då åkte saxen fram. Klippte mina längder mitt itu men struntade visst i att sy dom... Så igår när jag trodde att jag bara skulle behöva stryka dom insåg jag att så inte var fallet. Efter lite kvalitetstid med syrrans maskin var gardinerna som nya och det bästa av allt, nästa år behöver jag bara stryka dom! Fast känner jag mig själv har jag säkert hittat ett bättre ställe för dom?! Knäppte före och efterbild men det gör dom inte riktig rättvisa. Får knäppa nytt imorgon när solen är uppe. Det gäller bara att pricka in den där timmen då det är ljust;)



3 kommentarer:

Unknown sa...

Ni har det verkligen hur fint som helst! Nu kliar det i pysselfingrarna :) kram o tack för att du finns vännen

Tina sa...

Men vad du pysslar! Du e kanonduktig. Vilket fint hem ni verkar ha!...det blir väl babykläder sen då?

Marie sa...

Gud vad du pysslar o har dig. Det blir ju jättefint.

Men du, ta det lite lugnt!!! Antar att du börjar bli liiiite rastlös. *ler*

Hoppas allt är bra med dig o magen. Ser fram emot att få åka hem i februari o hälsa på pricken och Carolas o tobbes "sixten".

Hälsa G

Kram
Marie

P.s Fredik hälsar. D.S