7 december 2008


Här är syrrans "nya" maskin som jag lånade och sydde på nu sist. Den har stått på Kastalskolan och säkert fått höra fler svordomar än jag kan, och då mina vänner kan jag många... Men om jag inte minns fel så var inte syslöjd direkt nån höjdare när man gick i skolan. Den är som sagt inte årets modell men den är helt klart funkis.
Nu till min pärla!


Den här skönheten har jag fått av en gammal tant som bor på ålderdomshemmet där jag brukar jobba. Hon är 94 år och helt klar i knoppen. Hon har berättat många historier om när hon var ung. I en av dom berättade hon hur hon under kriget jobbade med att sy krutpåsar, och det på min maskin. Den har hängt med ett tag. Älskar hur gammla saker har en historia och även fast jag inte vet vart alla mina auktions och loppis fynd kommer ifrån gillar jag att fantisera om vart dom kan ha stått och vem som har haft glädje av dom innan mig. Och inte bara det att min maskin har en historia, den går som en skållad råtta och så är den ju SÅÅ snygg också!

Inga kommentarer: