1 december 2008

Klart prinsen ska ha en strumpa

I går kom min lillprins hit en snabbis och hälsade på. Han hade förstås med sig mamman och pappan. Hade ju som sagt börjat sy på en liten julstrumpa till Pricken och då berättade J att min sötnos inte hade någon strumpa. Moster som man är trotsar man "sitt-förbudet" och sätter sig vid maskinen ännu en gång. Man kan se tydliga skavanker men får skylla på att mitt arsle domnar efter 2 sekunder... Ja, ja nu har kusinerna varsin strumpa. Eller inte riktigt, kanske måste trotsa i morgon också och göra en till lilla Krabban?!Posted by Picasa

7 kommentarer:

Anonym sa...

aaahhhh är det till min prins!?!? Iså fall blir mamma lyckligast. Men du strunt i det och VILA istället inte ska du behöva sitta framför symaskin och hålla på. kramkram

Anna sa...

Klart det är till din prins! Den e som sagt inte super fint sydd men det e tanken som räknas. Är vi fortfarande "bokad" i helgen? Det går jätte bra för oss!

Anonym sa...

Men åh vad du är gullig! Krabbans mamma är ju så ohändig så du är nog enda hoppet... (drömde för övrigt inatt om att sy på maskin, hu vilken mardröm :-)) Men vi vill ju inte att du anstränger dig för mkt. heller. Du kanske får lära mig helt enkelt!
Har du planer för imorgon eller får man komma och hälsa på? Ska till BM kl. 14, kan komma förbi före om det funkar för dig å Pricken.
Kramar!

Anonym sa...

Hur blir det med julpyntet hos mig och Truls i år???

Anna sa...

Grattis! Du vann min tävling! Maila mig din adress så kommer ett paket på posten!

Kram

Anonym sa...

Hej gumman MEN orkar ni verkligen de? det känns verkligen inte bra käänner mig taskig mot er. Men vet samtidigt att ni inte skulle erbjuda er om ni inte ville eller kunde. Det är ju bara att ringa i så fall om ni måste åka in? tror det blir på fredag då vi är bjuden på julbord och vi är bara ett stenkast bort. Men tror du Greger verkligen vill måste nog fråga han själv? tänkte på blöjbytningen och det där hehehehe. Men jag kan inte komma på vem jag ska fråga och vem som kan tänka sig. Men annars så stannar jag hemma så får putte gå det är ig inte hela världen....kramkram

Anna sa...

Jezzica: jag har ju inte brutit armarna så nån blöja ska jag nog klara av att byta och är det så att det inte går då gör nog G det utan att tveka! Och vi VILL ha honom, ska ju på UL på torsdag så nån tripp på sjukan ska vi inte behöva. Fre eller lör spelar ingen roll för oss. Vi kan båda! ÅHH jag längtar efter mys med min lillprins!
Lisa: Va då för julpynt? Du o Truls ska ju bo här hela julen så då är det ju bara onödigt att pynta hos dig?!;)
Ebba: Klart jag kan lära dig, men det får nog bli efter Pricken kommit ut för som sagt gillar min rumpa inte att sitta så länge. Jag syr en i år så får du sy en ny till nästa jul!