18 mars 2008

Familjestund

Åhh vilken härlig lördag jag hade!! V var ju som sagt hos mig hela dan och K han kom vid sex tiden. Dom två hade jätte roligt med varandra, V tycker jätte mycket om lille K och ska ha med honom på alla bus...
Som att dra katten i svansen, inte kul tycker Modin men han måste nog vara en av dom mest tålmodiga katter som finns. Han la sig på rygg och lät dom två vildskinnen göra vad dom ville med honom.
L och jätten T var också med hela kvällen, övertalade t o m henne att sova kvar. Meningen var att hon skulle sova i gästrummet men hon kallas ju inte för soffmonstret utan anledning... G sov ner K alldeles själv, inte så svårt men jag är stolt. Har verkligen hittat rätt!! V hon sov alldeles ensam i gästrummet, hon var lite sotis till en början över att K skulle få sova hos moster men efter lite mutor i form av choklad blev hon glad igen!
Tittade på melodifestivalen och åt strumpsås tills det sprutade ur öronen, L gjorde små lovar in mot köket hela kvällen.... Verkar som att masken lever kvar i henne. Kollade på Blades of glory, riktigt rolig! G somnade som vanligt men jag o L höll ut hela filmen.
Stackars lille K han hade ingen lätt natt, han hostade och mådde inte alls så bra. Gud vad man känner sig hjälplös!
J och P tog sig ingen sovmorgon, konstiga ena dom där två. Men dom hade haft en lyckad kväll och jag är glad för deras skull!
När dom hade tagit med sig prinsen åkte jag, G och V på loppis turne!! Vi hann med 3 stycken och jag har nog hittat en ny favorit i Brunflo! Inte den där onödigt dyra utan en liten och väldigt oorganiserad en! Den som ligger ute i Härke behöver ni INTE bemöda er att besöka! Jag var där nån gång i sommras och dom har nog inte fått in något nytt sedan dess... Bara för att saker är begagnade behöver dom inte vara äckliga!
Efter mitt fyndande hämtade vi upp L o T och åkte till Gällö för att lämna V. Fick god mat som vanligt och en show av lilla V. Hann med att träffa lilla mammsen och pappsen också en snabbis. E och J åkte med hem till stan sen. Stupade i säng och sov som en stock!!! Det tar på krafterna att vara barnvakt....

Posted by Picasa

Inga kommentarer: