18 mars 2008

Inte alltid ekologisk.


Det händer faktiskt ganska ofta att jag handlar nya saker också... Här är ett litet axplock av mina senaste inköp. Köpte ett 4-pack ramar på Hemtex, gillade verkligen att dom såg lite gamla ut och självklart att dom var vita. Det är ju min melodi.... Köpte en jätte tung ärgad koppar kruka som jag stoppade lite gul våreld i ( på väg ut från buketten såg jag att dom hade vita men vågade jag inte fråga om jag fick byta...) Men dom gula är också fina, väldigt våriga. Varje år säger jag att jag tycker att det är trams att köpa påsk pynt men i år verkar det som att jag föll för frestelsen. Dom två söta små ljuslyktorna med små ägg i kunde jag bara inte motstå. I bakgrunden skymtar man två vita pelargoner. Älskar den blomman, påminner mig om en mysig gammal tant jag var hemma hos när jag jobbade i hemtjänsten. I hennes kök var det alltid sommar och den känslan skulle jag också vilja fånga. Saknar bara riktigt fina och patinerade lerkrukor att stoppa dom i men mina gamla höganäskrukor fyller mer än väl sin funktion. Har kommit "ut ur garderoben" i kväll... Min älskade vän fick den stora äran att läsa all trams jag lyckats skriva hittills. Hon sa att hon gillade den och det gjorde mig glad! Hon har lovat att säga till om jag skriver nått konstigt eller något som andra kan uppfatta som för personligt och konstigt. Hon är den bästa vän man kan ha!
Nej, nu måste jag nog sova en stund så att jag kan slutföra kistprojektet imorgon.
God natt
Posted by Picasa

Inga kommentarer: