20 mars 2008

Ibland är jag så tjejig och rosa!

I vårt gästrum får mina allra tjejigaste sidor komma fram!! När L flyttade ut funderade vi på vad det var vi ville göra med rummet. Jag har ju alltid älskat att pyssla och dona så ett rum med plats för alla mina saker stod högt på listan.
Högst upp låg dock tapetbyte! Den vi hade var mörk terakotta med en bård (so 90´s)... Usch och fy!! Så min G fick svida om till jobb brallorna och skrapa och spakla för fulla muggar, men ack så fint det blev!
Det mörka ångestrummet förvandlades till ett ljust och fräscht rum. Hade mina funderingar ett tag på att byta det till vårt sovrum men antalet garderober fick bestämma att det inte blev något av det. Har nämligen en hel vägg med inbyggda garderober i vårt befintliga sovrum och "bara" en dubbel garderob i gästrummet.
Allt blev så ljust och fint att man nästan inte ville förstöra det genom att flytta in där. Hade ju tänkt att använda mig av mina gamla hurtsar till skrivbord men dom var gråa och passade inte alls in längre så vad hände då.... Jo vitfärgen tittade fram och förvandlade dom trista slitna hurtsarna till riktigt fina skrivbordsdelar. Köpte en måttbeställd bänkskiva, och en massa hyllor som numer är fulla med alla nödvändigheter. Har varit och handlat med S och det blev lite rosa detaljer. Nya kuddar och nya underbart rosa blommor. Bäddade om säng/soffan och passade på att lägga dit ett vackert överkast som Gs mamma gjort. Hon var så otroligt duktig på hantverk, det var hon som lärde mig att väva.

Posted by PicasaJust nu är det inte alls så fint i gästrummet, det knäcker extra som målarstudio... Ska knäppa lite "före bilder", det är ju inte bara kistan som fått smaka på penseln...

Inga kommentarer: