25 mars 2008

Tall friday

Hade en super mysig långfredag med familjen. V väckte oss ganska tidigt så vi tog oss ett bad och lät resten sova vidare. När russinskinnet var ett ordentligt faktum så fick jag upp henne, hon huttrade och frös men var ändå inte helt nöjd med att det var slutbadat. Den lilla fröken har ordentligt med humör och vilja, verkar vara något som ligger i familjen. Vi gjorde i ordning en god frukost och väckte mamman o pappan och så lilla G. Jag hade redan bestämt med pappa att vi skulle komma dit och blev riktigt glad när E och A sa att dom också ville följa med!! Vi invarderade lilla Kälamon runt tolv, pappa tyckte nog att det var mysigt han med även fast han mest pustade och lät som Lasse Kongo... Vi grillade korv åkte skoter och sköt pistol! Hur roligt som helst, jag var bättre än G!! Hade 4 av 5 träff!! A var imponerad och jag stolt som en tupp. Gjorde mig ett fynd i det gamla häbret vi grillade vid. Vi var inte riktigt överens om vad det var men att jag skulle ha med det hem rådde det inget tvivel om. Än en gång skakade pappa på huvudet och undrade om det stod riktigt till i huvudet på mig. -Du e ju ta me fan sak tokig du, sa han... O, ja det stämmer verkligen! Hittade även en gammal verktygslåda, rostig med lite hål i men ack så charmig. V somnade som en klubbad så fort vi satte oss i bilen.
Kvällen gick i musikens tecken, Guitar Hero för att vara exakt. G levde sig in och på slutet satte han minst två toner på raken...
Posted by Picasa

Inga kommentarer: