18 mars 2008

Loppis fynd!

Här är dom, mina små fynd. Bilderna gör ingen rättvisa, när man gör collage beskärs visst bilderna lite hur som helst...
Ska fråga S hur man gör det snyggt och proffsigt, hon har alltid så fina bilder på sin blogg http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Köpte mig två gamla ramar som jag tror jag ska måla lite?! Vill ha dom i lite shabby-chick stil med avskavt vitt men samtidigt är dom ju fina som dom är.
Den brun/turkosa lilla urnan köpte jag för att jag trodde mig ha en vas som i samma fårger o gissa hur glad jag blev när det visade sig vara precis samma! Tror det kommer passa jätte bra hemma hos L. Hon har gardiner i brunt nu och vill ha in en accentfärg och det är ju så snyggt med brunt och turkost.
Blev jätte glad när jag hittade saltkaret. Gillar att det inte är blomdekor i massa färger utan att den är helt clean. Då passar det ju till allt. Love it!
Den minililla vasen var inget att fundera på, hade dagen innan slagit sönder en liknande vas från IKEA så min bambu hade ingenstans att bo. Den fick självklart flytta in på min spiselkrans.
Det är ju helt underbart att man kan handla för lite och ingenting och ändå komma hem med fulla påsar. Och allt prat om att handla ekologiskt, känns faktiskt som att jag drar mitt strå till stacken.
G tycker nog att jag drar ett alldeles för tungt lass, och att vi snart inte har någon plats att ställa allt på. Men om jag får som jag vill kommer vi ju inte bo i en liten lägenhet hela livet utan i ett stort fantastiskt hus med massor med plats för alla mina fynd!
Mina 2 andra fynd står i Ts garage och bara väntar på mig, längtar tills jag känner mig lite piggare för då ska jag genast gå dit och fota lite och sätta igång och skrapa.....
Posted by Picasa

Inga kommentarer: