19 mars 2008

Har man inte att göra så skaffar man sig


Efter att ha städat och tvättat hela långa dan kände jag för att göra något roligare. Städa i mina detaljlådor, ni vet dom där lådorna man stoppar säsongsbetonade små inredningsdetaljer i och udda ljuskyktor. Sånt man helt enkelt inte har hjärta att slänga även fast man troligtvis aldrig kommer att plocka fram det till allmän beskådning igen. Det var faktiskt inte allt för längesedan jag slängde mina blåa Guntrum Riesling flaskor som jag hade som prydnad i flickrummet. Mamma ska ju sälja sitt hus och ville att jag skulle komma hem och gå igenom mina lådor. Det fanns en del vill jag lova, har nog alltid varit en riktig samlare.... Undra om jag kommer att skratta lika hårt åt något jag stoppar i lådan idag som åt mina gamla vinpavor?!
Här ovan kan ni se ett litet axplock ur mina gömmor som snart ska få sig en make-over. Lampan har stått brevid min säng i en herrans massa år men nu är det dags för den att få en ny skrud. Har faktiskt två stycken så G ska få sig en han också. Tycker att det är himla snyggt med matchande sänglampor. Då behöver inte nattduksborden vara lika, allt för matchigt blir bara för mycket enligt min smak. Jag har en jätte fin "pilaster" hylla som G byggde till mig i födelsedags present för nått år sen som nattduksbord. Får plats med hur mycket pocket som helst i den! Nu ska jag gå loss med penseln och den vita färgen...
Posted by Picasa

Inga kommentarer: